Logg inn eller Logg ut | Gratis medlemskap | Mine innstillinger | Diskusjonsforum  
   logo  

HVOR ER TORSKEN? - Roger
Roger
Poster: 4
feb..13.2009 14:29
For omkring 15 år siden var jeg mye ute å fisket langs svabergene utenfor byen. Opp komm både torsk, rødspette og en sei i ny og ne, men i disse dag er det dødt.

Interessen for fiske har blitt fjernere og fjernere med årene og blitt erstattet av andre prioriteter, helt til i sommer og høstes. Fikk det plutselig for meg at skulle det dras torsk igjen. Dro på fiskesjappa for å erstatte alt det gamle utstyret med noe av dagens flotte utvalg. Tok med bikkja og startet på favorittplassen; et knaus midt mellom to store svaberg. Brådypt og masse bitevillige daffe torsker.

Etter to timer gav jeg rett og slett opp. Ikke ett napp! Vel, noen små rykk fra de plagsomme knurrene, men ut over det absolutt ingenting.

Dagen etter gjentok jeg forsøket en annen plass, dagen etter der en annen plass, og viderer og videre... Til slutt hadde jeg fisket rundt hele fjorden og den er ikke av de minste. Brukte vel til sammen 14 dager på prosjektet.

IKKE EN ENESTE VERDIG TORSK, RØDSPETTE, MAKRELL, SEI, ELLER ANNEN FISK BLE DRADD OPP! HVOR ER FISKEN BLITT AV!?

Før i tiden dro jeg opp 5 til 10 voksne torsker på 1-2 timer. I løpet av 14 dager har jeg nå dradd opp to små babytorsker. Til sammen veide de vel under 500gram.

Global oppvarming? Nei, det er bare miljøfanatikernes unnskylding for å ikke ha bedre fantasi og høyere intelligens. Hørte her forleden at ett vulkanutslipp, som forøvrig er naturlig, slipper ut like mye avgasser som hele jordens bilpark gjør på 10 år!

Overfiske? Det kan være en løsning, men det er i tilfellet rart at det ikke har kommet noen reaksjoner fra fiskeriministeren med hans store flokk. Skyldes mangel på fisk i fjordene overfiske, ja da er vi ute å kjører.

Jeg vil ha tilbake fisken! :-(

Siste redigering:
Roger
feb..13.2009 14:30

Siste fra Artikkelarkivet...

Litt om Flått
aug. 23, 2009

FlåttHar du noen gang lurt på smittefaren hos den norske flåtten? Hva er egentlig denne skapningen som truer mer og mer i våre skoger? I denne artikkelen finner du svar på det meste.